موزه علوم تفلیس
نوشته شده توسط : badsa

موزه علوم تفلیس

در پایخت کشور گرجستان، شهر تفلیس،موزه ای با نام موزه علوم وجود دارد. این موزه به عنوان اولین موزه آموزشی علوم با ۸۰ نمایشگاه در زمینه های فیزیک، زیست شناسی و شیمی تبدیل شده است.این مکان به دلیل بازدید های زیادی که از آن میشود به یکی از مناطق گردشگری جذاب در شهر تفلیس تبدیل شده است.ما در این مطلب قصد داریم به معرفی این موزه بپردازیم.


نگاهی به موزه علوم تفلیس

موزه علوم تفلیس جزو یکی از جذاب ترین مکان ها برای گروه های سنی مختلف از جمله کودکان بین ۳ تا۵ سال و دانش آموزان، دانشجویان و معلمان می باشد. در این موزه با نظارت کارکنان و متخصصین انجام آزمایشگاه های متفاوت علمی برای آنها انجام میشود.

نمایی از داخل موزه علوم تفلیسنمایی از داخل موزه علوم تفلیس

این موزه حتی برای کسانی که علاقه ای به علم فیزیک، شیمی و زیست شناسی ندارند نیز میتواند جالب و هیجان انگیز باشد. موزه هایی با موضوعات متفاوت وجود دارد اما موزه علوم به عنوان یک مکان آموزشی صطح عالی، یک پروژه بی سابقه در گرجستان می باشد. کودکان در این موزه می توانند اشیاء به نمایش گذاشته شده در آنجا را با دست لمس کرده و کمی با قوانین فیزیکی آشنا شوند.پیشنهاد میدهیم در تور گرجستان از این مجموعه دیدن کنید.

بخشهای موزه علوم تفلیس

موزه علوم اتاق های متفاوتی دارد که هر کدام مربوط به یکی از علوم می باشند و آزمایش های مختلفی را می توانید در آن ها انجام داد، به طور مثال در بخش شیمی آزمایش هایی خیره کننده ای از جمله آزمایش با نیترون انجام می شود. همه این آزمایش ها آنقدر هیجان انگیز بوده که باعث شده است تا کمتر از چند ماه پس از بازگشایی این موزه در میان مردم ،گردشگران تور گرجستان و اساتید بسیار پر طرفدار شود.

نمایی از بازی کودکان در موزه علوم تفلیس

نمایی از بازی کودکان در موزه علوم تفلیس

یکی از نکات متفاوت این موزه این است که فریاد و صدای بلند و ابراز احساسات برای کودکان و عموم به هیچ وجه ممنوع نیست و هیچ کس به آن ها نمی گوید تا به اشیاء موجود در نمایشگاه دست نزنند یا سکوت را رعایت کنند.

محبوب ترین چیز در این نمایشگاه میان بازدیدگنندگان ژیروسکوپ است که برای آموزش فضانوردان استفاده می شده و بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. علاوه بر آن دستگاهی نیز وجود دارد که تصویر اسکلت بدن بازدیدکنندگان را نشان می دهد. ساخت حباب های صابونی بزرگ نیز یکی دیگر از کارهای سرگرم کننده در این موزه است.

اهداف موزه علوم تفلیس

هدف این موزه آموزش علوم به همراه بازی و انتشار اطلاعات علمی و در عین حال سرگرم کننده به افراد است، برای این منظور از هولوگرام سه بعدی، نرم افزار های آینه جادویی، تشخیص صدای انسان و یک نقاشی با شن بر روی شیشه استفاده می شود.

ساعت بازدید از موزه علوم تفلیس

موزه علوم تفلیس هر روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب به روی بازدیدکننگان تور گرجستان باز است.

آدرس موزه علوم تفلیس

۱۷ P. Ingorokva Str. Tbilisi 0181, Georgia

منبع 

موزه علوم تفلیس





:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: